Exhibition
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Ivory Yeunmi Lee: Hide & Seek_Alison+Olivia into the garden
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Ivory Yeunmi Lee: Hide & Seek_Alison+Olivia into the garden
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Ivory Yeunmi Lee
Hide & Seek - Alison and Olivia behind the fog., 2021, Acrylic, oil on canvas, 91.44x121.92cm
Ivory Yeunmi Lee
Hide & Seek -Alison, 2022, Acrylic on canvas, 50.8x50.8cm
Ivory Yeunmi Lee
Hide & Seek -Olivia., 2022, Acrylic on canvas, 50.8x50.8cm
Ivory Yeunmi Lee
Let's extinguish fire!!, 2022, Acrylic and color pencil on canvas, 50.8x50.8cm
Ivory Yeunmi Lee
Pink cloud on sunset sky., 2021, Acrylic on canvas, 50.8x40.6cm
Ivory Yeunmi Lee
Hide & Seek - Alison in the dark night.#1, 2021, Acrylic on canvas, 50.8x40.6cm
Ivory Yeunmi Lee
Hide & Seek- Alison in the dark night.#2, 2021, Acrylic on canvas, 50.8x40.6cm
Ivory Yeunmi Lee
When the wind blows, Olivia was there., 2022, Acrylic and color pencil on canvas, 101.6x76.2.cm
Ivory Yeunmi Lee
When the wind blows, Alison was there., 2022, Acrylic and color pencil on canvas, 101.6x76.2.cm
Ivory Yeunmi Lee
A spirit of cactus (선인장 나무 정령), 2021, Acrylic on canvas, 76.2x50.8cm
Ivory Yeunmi Lee
Alison in the closed garden., 2021, Acrylic, oil on canvas, 121.92x91.44 cm
Ivory Yeunmi Lee
Who started fire? NO.2, 2012, Acrylic and color pencil on linen, 50.8x40.6 cm
Ivory Yeunmi Lee
Who started fire? NO.1, 2012, Acrylic and color pencil on linen, 50.8x40.6 cm
Ivory Yeunmi Lee
Reddish tree, 2009, Oil, acrylic and color pencil on canvas, 50x65.1cm
Ivory Yeunmi Lee
Frogman in the garden inferno, 2009, Oil, acrylic and color pencil on canvas, 72.2x90.9cm
Ivory Yeunmi Lee
Pink clouds on the tree (나무에 걸린 분홍 구름), 2020, Acrylic and color pencil on canvas, 101.6 x 76.2 cm
Ivory Yeunmi Lee
Spirit of mom (엄마 정령), 2022, Acrylic on canvas, 101.6 x 76.2 cm
Ivory Yeunmi Lee
Spirit of broccoli (브로콜리 나무 정령), 2020, Acrylic and color pencil on canvas, 121.92 x 121.92 cm
Ivory Yeunmi Lee
Olivia in the red sky after the rain #2, 2022, Acrylic on canvas, 101.6 x 101.6 cm
Ivory Yeunmi Lee
Olivia in the red sky after the rain #1, 2022, Acrylic on canvas, 101.6 x 101.6 cm
Ivory Yeunmi Lee
Hide and Seek-Alison and Olivia in the red sky, 2022, Acrylic on linen canvas, 152.4x121.92cm
Ivory Yeunmi Lee
Big waves and Red tree (파도, 그리고 붉은 나무), 2020, acrylic and color pencils on canvas, 182.88x 152.4cm
Ivory Yeunmi Lee
Hide & seek 2- In the pond, Alison and Olivia was there. 연못 그리고 앨리슨 앤 올리비아, 2020, acrylic and color pencils on canvas, 121.92x 121.92cm
Ivory Yeunmi Lee
Hide & seek 1- Alison & Olivia in the garden (정원 속 앨리슨 앤 올리비아), 2020, acrylic and color pencils on canvas, 182.88x 152.4cm
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Ivory Yeunmi Lee
Hide & Seek - Alison and Olivia behind the fog., 2021, Acrylic, oil on canvas, 91.44x121.92cm
이연미 개인展 「 Hide & Seek_Alison+Olivia into the garden
」 May 19 - June 30 2022
Ivory Yeunmi Lee 이 연 미
아뜰리에 아키는 오는 5월19일부터 6월 30일까지 샌프란시스코를 기반으로 국제 무대에서 활동중인 작가 이연미의 개인전 Hide & Seek_Alison+Olivia into the garden
을 개최한다. 이번 전시는 2012년 이후 10년 만에 한국에서 선보이는 개인전이라 더욱 의미가 있다. 작가는 이번 개인전을 통해 2005년 이후 현재까지 지속되고 있는 <정원 The Garden> 시리즈의 새로운 챕터 <비 오는 정원>과 <붉은 정원>을 처음으로 선보일 예정이다. 이번 전시는 작가가 지속적으로 탐구해 온 ‘정원’이라는 공간에 대한 확장된 세계관이 담긴 신작 20여 점을 소개하며, 그동안의 변화된 그녀의 작품을 자리매김하는 중요한 계기가 될 것이다. 이연미는 퇴락한 자연을 벗어난 에덴동산과 같은 낙원을 꿈꾸며 자신만의 정원을 구축, 현실과 판타지 사이의 간극을 극대화 시키며 독자적인 판타지 세계를 재치 있게 구현해 내고 있다. 더불어 작가는 최근 미술계의 화두인 NFT작품을 통해 작업 방식에 층위를 더한다. 세계 최대 NFT 플랫폼 '오픈씨(Opensea)' 와 ’파운데이션(Foundation)’를 통해 선보인 작업은 글로벌 마켓에서 입지를 공히 다짐과 동시에 해외 컬렉터들로부터 폭넓은 호응을 이끌어 내고있다. 작가는 아뜰리에 아키 개인전에 이어 오는 6월 뉴욕을 기점으로 활동하는 Vizmesh와의 협업을 통해 뉴욕 Times square에 그녀의 작품을 선보일 예정이다. 그 외 뉴욕 Space776 Gallery, 홍콩 K11 MUSEA 등에서도 전시가 예정되어 있다.
전시 제목 "Hide & Seek_Alison+Olivia into the garden"
은 이연미의 작업을 관통하는 주제 중 하나인 ‘정원’에서 기인한다. 이연미의 정원은 어린 시절 현실로부터 숨어 놀았던 상상 속 공간 즉, 어린 시절 형성된 케렌시아(Querencia)를 투영한 장소이자 에덴동산이라는 상징적 공간을 작가적 상상력으로 가시화한 공간이다. 정교하고 드라마틱 하게 다듬어진 나무와 낯선 형상의 동식물 등과 같은 이질적인 요소들이 등장하는 작가의 정원은 현실과 가공된 환경 사이를 오가며 신비로운 분위기를 자아낸다. 또한 작가는 인간이 타락하기 이전에 완전했던 에덴동산을 담아냄으로써 관객에게 이상적인 환경이란 무엇인가 상상하고 반추할 수 있는 기회를 제공한다. 작가의 작업을 설명함에 있어 빠지지 않고 등장하는 단어는 낯섦이다. 작품 속 식물들은 고통과 죽음을 느끼는 동물성을 지님과 동시에 이곳저곳으로 다리를 뻗어 이동을 하는 반면, 인간을 비롯한 동물들은 나무 열매나 꽃같이 정박되어 마치 식물을 바라보는 듯한 낯선 시각적 경험을 야기한다. 또한 혹 잔인해 보일수록 있는 정원의 모습은 파스텔 톤의 색감들로 인해 순간 이 정원이 아름답고 평화로워 보이게끔 하며, 낯선 이질감을 가지게 한다. 이렇듯 작가는 익숙한 듯 낯선 풍경으로 관객의 시선을 사로잡으며 낯설게 하기라는 회화적 기법을 구축, 이연미만의 판타지적 세계를 선보이고 있다. 2005년 <완벽한 정원 The Perfect Garden>, 2008년 <닫힌 정원 The closed garden>, 2009년 <불타는 정원 The Garden Inferno> 이후 작가는 이번 전시를 통해 새로운 챕터 <비 오는 정원 A rainy garden>과 <붉은 정원 The Red Sky> 연작을 선보인다. 앨리슨 Alison과 올리비아 Olivia라는 새로운 인물을 작품 전면에 등장시킨 이번 신작은 확장되고 있는 작가의 작업세계를 보여준다. 불탔던 정원에 비와 함께 등장한 두 소녀들의 여정은 새로운 관계성을 창조하며 다층적 풍경을 만들어 관객을 압도한다. 이러한 지점은 스토리텔링에 대한 작가의 지속적인 탐구와 연관되어 있다. 욕심, 경계, 낯섦과 같은 관계를 통해 형성되는 복합적 감정들이 얽혀져 있는 이연미의 작품 속 모티브들은 상상과 작가의 사적인 경험이 조우하였을 때 발현되는 흥미로운 연상들을 기반으로 형성된다. 작가에 따르면, “살아오면서 경험했던 기억이라는 창고 속에 축적되어 있는 여러 이미지들이 자연스럽게 작업으로 표출된다고 생각한다”라고 말한다.
ATELIER AKI presents the first solo exhibition with San Francisco-based artist Ivory Yeunmi Lee: Hide & Seek_Alison+Olivia into the garden
from May 19 to June 30. The exhibition is especially significant as it is the first solo exhibition of Lee that is presented for the first time in 10 years in Korea since 2012. The artist will debut and, a new chapter of series that commenced in 2005. This solo exhibition will showcase 20 new paintings that feature Ivory Yeunmi Lee’s expanded worldview of ‘The Garden’, which she continuously has explored throughout her artistic journey. Ivory Yeunmi Lee creates her own paradise similar to the Garden of Eden, away from decaying nature to construct a unique fantasy with whimsical landscapes that are inhabited by anthropomorphized plants and creatures. Lee has gained wide popularity from overseas collectors and has established her presence in the global market through publishing her art on the world's largest NFT platforms, ‘Opensea’ and ‘Foundation’. Following her solo exhibition with ATELIER AKI, Ivory Yeunmi lee will present her work at New York Times Square in collaboration with New York-based artist Vismehin in June. In addition, Lee will also hold exhibitions at the Space776 Gallery in New York and K11 MUSEA in Hong Kong.
The exhibition title “Hide & Seek_Alison+Olivia into the garden
” stems from ‘the garden’, a major theme that exists throughout Lee’s works. Lee’s ‘garden’ is both a visualization of ‘Querencia’, an imaginary world the artist created as a child, and an interpretation of the symbolic Garden of Eden. ‘The Garden’, wherein elaborate but dramatically shaped trees and anthropomorphized plants and creatures exist, manifests a whimsical atmosphere blurring the lines between reality and fantasy. Furthermore, by capturing a complete Garden of Eden that existed before the corruption of human beings, the artist provides an opportunity for imagination and reflection upon the representation of an ideal, innocent world. The key expression that appears without omission in the artist’s works is ‘unfamiliarity’. While the plants encompass an animalistic nature, not only expressing elements of pain and death but a dynamic presence with legs stretching across the canvas, the humans and animals observe the world anchored on trees like fruits and flowers, presenting a new, unfamiliar perspective experience. Moreover, the garden’s appearance that at once may seem merciless and cruel is neutralized by the pastel-toned colors, which bring peace and beauty in an unexpected way. As such, the artist presents a fantastical world that catches the eye of the audience with its unfamiliar scenery.
Following
in 2005, andin 2008 and in 2009, Lee opens a new chapter of the series: . With the introduction of the new characters, ‘Alison’ and ‘Olivia’, the new works highlight the expanding horizon of the artist’s world. The journey of the two characters, who first appeared in the rain in the burning garden, enter a new stage of a relationship, creating a multi-layered landscape that overwhelms the audience. The relational dynamic reflects the artist's continuous exploration into storytelling narrative. The motifs in Lee’s work stem from both personal experiences and imagination. The intertwined emotions of greed, boundaries, and unfamiliarity in Ivory Yeunmi Lee’s work ultimately projects the artist’s own life. “The accumulated memories archived in my warehouse of memories are naturally expressed through my work,” says Lee.
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