Art fair
-
ART021 Shanghai 2022
- Introduction
- Installation Views
- Press release
- Artist
- KWON NEUNG
- Ivory Yeunmi Lee
- Past
- 2024
- 2023
- 2022
- 2021
- 2020
- 2019
- 2018
- 2017
- 2016
- 2015
- 2014
- 2013
- 2012
- 2011
ART021 Shanghai 2022
-
-
KWON NEUNG
The Artistic Starry Night, 2022, Oil on canvasn, 107x178cm
KWON NEUNG
Artistic Street(2), 2022, Oil on canvas, 241x91cm
KWON NEUNG
Artistic Afternoon (2), 2022, Oil on canvas, 81x107cm
KWON NEUNG
Art Fair (7), 2022, Oil on Canvas, 91x241cm
Ivory Yeunmi Lee
Spirit of broccoli, 2020, Acrylic and color pencil on canvas, 121.92x121.92cm
Ivory Yeunmi Lee
Hide & Seek-Alison and Olivia in the red sky #2, 2022, Acrylic on linen canvas, 121.92×152.4 cm
Ivory Yeunmi Lee
Alison and Olivia in the closed garden, 2022, Acrylic on linen canvas, 121.92×152.4 cm
Ivory Yeunmi Lee
Big waves and red tree, 2020, Acrylic and color pencil on canvas, 182.88x152.4cm
-
KWON NEUNG
The Artistic Starry Night, 2022, Oil on canvasn, 107x178cm
- ART021 Shanghai 2022* VIP & PRESS OPENING: November 10 14:00 - 20:00November 11 13:00 - 20:00* GENERAL ADMISSION : November 12 - 13 11:00 - 18:00* VENUE : No. 1000 Yan An Middle Road, Shanghai, China, 200040, Booth P07* ARTIST 권능 Kwon Neung이연미 Ivory Yeunmi Lee권능 | Kwon Neung (b. 1990, South Korea)1990년생 작가인 권능은 과거와 현재, 동양과 서양, 예술과 일상 그리고 현실과 상상을 구분 짓지 않고, 캔버스 화면 안에 펼쳐 평범한 일상을 위대한 역사와 찬란하게 빛나는 예술로 승화시킨다. 대학시절 책을 통해 접했던 무라카미 타카시(Takashi Murakami)의 작업을 해외 아트페어 현장에서 본 작가의 사적인 경험을 통해 예술의 실마리를 일상 속에서 만날 수 있음을 깨닫게 되었다. 이 후 작가는 반고흐(VincentVanGogh), 앤디워홀(AndyWarhol), 뒤러(AlbrechtD?rer) 등 세계적인 거장들이 보내는 평범한 일상을 회화적으로 풀어내기 시작했다. 또한 권능은 샤를 보들레르(Charles Pierre Baudelaire)가 〈현대의 삶을 그리는 화가〉에서 언급한 현대적 삶과 예술의 관계에 대한 고찰을 전제로 현실 세계, 현실의 재현 세계, 순수한 환상의 세계를 한 화면에 담아 한시대의 아름다움을 이끌어 낸다. 예술가들이 우리가 살고 있는 평범한 일상 속에서 생활하는 모습을 담아낸 그의 작업은 작가의 집요한 관찰과 표현을 통해 단단한 완성도를 자랑하는 작품으로 발현된다. 이러한 권능의 작업은 Shenyang Museum에 소장되었으며, ART021 Founder를 포함 예술기관과 주요 컬렉터들로부터 다수의 작품 문의를 받으며 블루칩 작가로서의 저력을 보여주고 있다. 특히 작가는 아시아에서 가장 권위있는 아트페어 중 하나인 ART021 Shanghai를 포함, Aar Miami, Art Central Hong Kong, Art Taipei등 주요 아트페어에서 개막 전, 프리뷰를 통해 모든 출품 작품이 솔드아웃 (Sold-out)되며 국제무대에서 한국미술의 위상을 보여주고 있다.Kwon Neung graduated from one of the top ranking universities in Korea, ‘Hongik University’ with the major of painting and is currently active in Shenzhen, China. He mentioned that the great history and art will be spread out on our ordinary life. With that, he cleverly paints the images of everyday scenes adding with the images of various artists that we are easily be seen in textbooks. He said that his motif was came from the artist, Charles Baudelaire. Baudelaire and Kwon Neung are in the same context; Baudelaire wrote poems on the subject matter of unbeautiful appearance, evil and disgust in everyday life to show not all the art had to focus on the theme of beautiful and greatness. Moreover, Kwon Neung expresses with the image of the great artist into ordinary life to represent mediocrity as a greatness. They describe contemporary life with their own eyes and expressions.이연미 | Ivory Yeunmi Lee (b. 1981, South Korea)샌프란시스코를 기반으로 국제 무대에서 활동 중인 이연미는 퇴락한 자연에서 발견한 에덴동산과 같은 낙원을 꿈꾸며 자신만의 정원을 그려낸다. 이연미의 정원은 어린 시절 현실로부터 숨어 놀았던 상상 속 공간 즉, 어린 시절 형성된 케렌시아(Querencia)를 투영한 장소이자 에덴동산이라는 상징적 공간을 작가적 상상력으로 가시화한 공간이다. 정교하고 드라마틱 하게 다듬어진 나무와 낯선 형상의 동식물 등과 같은 이질적인 요소들이 등장하는 작가의 정원은 현실과 가공된 환경 사이를 오가며 신비로운 분위기를 조성, 현실과 판타지 사이의 간극을 극대화 시킨다. 2005년 이후 현재까지 지속되고 있는 <정원 The Garden> 시리즈를 통해 독자적인 판타지 세계를 구현해 내고 있는 작가는 최근 미술계의 화두인 NFT 작품을 통해 작업 방식에 층위를 더한다. 세계 최대 NFT 플랫폼 '오픈씨(Opensea)’ 와 ’파운데이션 (Foundation)’를 통해 선보인 작업은 글로벌 마켓에서 입지를 공히 다짐과 동시에 해외 컬렉터들로부터 폭넓은 호응을 이끌어 내고 있다. 특히 2022년 6월, 이연미 작가의 작품이 세계 문화와 예술, 상업의 중심지로 불리는 뉴욕 Times Square 중심부에 위치한 광장(Pedestrian Plaza)을 밝히는 대형 전광판에 소개되며 작가의 글로벌 마켓에서의 입지를 공고히 함과 동시에 그녀의 작업 활동을 국제 미술계뿐만 아니라 대중 관객들에게 성공적으로 각인시켰다.Ivory Yeunmi Lee creates her own paradise similar to the Garden of Eden, away from decaying nature to construct a unique fantasy with whimsical landscapes that are inhabited by anthropomorphized plants and creatures. The exhibition title “Hide & Seek
” stems from ‘the garden’, a major theme that exists throughout Lee’s works. Lee’s ‘garden’ is both a visualization of ‘Querencia’, an imaginary world the artist created as a child, and an interpretation of the symbolic Garden of Eden. ‘The Garden’, wherein elaborate but dramatically shaped trees and anthropomorphized plants and creatures exist, manifests a whimsical atmosphere blurring the lines between reality and fantasy. Furthermore, by capturing a complete Garden of Eden that existed before the corruption of human beings, the artist provides an opportunity for imagination and reflection upon the representation of an ideal, innocent world.
-